Etiketter

Det var inte igår...

Hej på er alla som följer och har följt denna blogg! Jag ber om ursäkt för att det gapat tomt bland nya inlägg här, det har varit en lång period av kaos. Jag har bytt dator och har ännu inte lyckats komma överens med den. Bilder och text är svårhanterligt och min hjärna har fyllts med annat på sistone.

I Augusti fick vi en fin liten dotter och pysslandet har legat på is sedan dess. Nu börjar det återigen smyga sig in nya pärlor, knappar, garner och tyger i hemmet så jag misstänker att mitt undermedvetna skickar pysselsignaler till mig...

Nej, jag ska inte påstå att det inte händer kreativa saker i hemmet, det är nog bara smycken jag inte gjort. Jag har sytt, virkat och målat makens tennsoldater. Här är lite av de barnkläder jag gjort:

Köpta byxor som jag ritade på med textilpennor

Jag sydde en opraktisk pyjamas- borde ha använt en mycket längre dragkedja.

Ett litet set med kläder till min vän som också fick barn i somras

Och lite kläder som visade sig vara för små när min lilla bjässe kom :)



1 kommentar:

  1. Sy barnkläder är ju så kul - det har jag saknat de senaste, hmm, tretti åren ... Har dock beställt barnbarn till jag fyller 60 (iiih!) i mars 2015. Sonen skulle göra en notering i almanackan om att göra en bebis till midsommar nästa år ;)
    Kan det tänkas komma en bild på din guldklimp här på bloggen? Kul idé förresten att rita med textilpennor på färdiga plagg.

    SvaraRadera